Ken je de song, Footloose. Muziek is mijn ding, bewegen op muziek maakt mij energiek. Om me heen hoor ik geluiden dat men last heeft van vermoeidheid. Ik weet er alles van, ik voelde me ooit ook zo. Dat is voorbij! Jippie.

Ik ben energieker dan ooit. En deel graag informatie voor degene die geinteresseerd is in meer energie.

Wanneer ik werk op kantoor voel ik soms na de lunch een energiedip. En jij? Wanneer merk jij dat je meer energie nodig hebt?

Wat nou als je een vergadering hebt, een training volgt en niet wenst in te “kakken”.

Probeer dan de volgende oefening

energie oefening

Maak een vuist van je rechter hand  en trommel  3 keer op de binnenkant van de andere hand. En wissel daarna van hand. Doe het net zo lang als jij het wilt.

Probeer het nu.

Wat valt je op?

Ben je al een tijdje vermoeid? Ben je snel moe? Overweeg dan melkproducten uit je schema te schappen.

 

Ik zit het laatste jaar vol energie. Wat heb ik o.a. gedaan om mijn energieniveau omhoog te brengen.

  1. 2 keer per week sport ik
  2. Ik drink soya, haver, rijstmelk in plaats van melk
  3. ‘S ochtends drink ik een glas sinaasappelsap met daarin geweekte Chia zaadjes
  4. Ik doe de dingen die ik leuk vind, of maak tijd om dat te doen waar ik energie van krijg ( voor mij is dat dansen, tuinieren, met mijn familie, vrienden iets samen doen)
  5. Elke dag doe ik yoga oefeningen waarbij ik mijn spieren stretch en oefeningen doe die rustgevend zijn
  6. Mediteren is voor mij een must have 2 keer per dag – ’s ochtends en ’s avonds
  7. Ik spreek liefdevol uit wat me bezig houdt

VOOR MEER ENERGIE EN ONTSPANNEN MOMENTEN>>>

 

Ken je andere opzwepende muziek waar jij blij van wordt of

Heb je nog meer tips voor meer energie?

 

Inspireer de lezers van dit blog. 

Op jouw energieke nazomer!

 

Lees in het volgende blog meer tips bij vermoeidheid

 

Hartelijke groet

Els