Let op drink de hele dag door water!

meloenkomkommershake

Ontbijtshake van watermeloen en komkommer

Voor de ontbijtshake snijd ik de meloen in vieren en hol ik hem uit. (De pitjes kun je verwijderen maar ook desgewenst mee pureren). De komkommer schil ik en snijd ik in vele partjes. Daarna mix ik het te samen in de blender. Dit levert een grote fles rood sap op!  Mijn doel is om dit sap de gehele dag door te drinken. Als ontbijt heeft het een lekkere bite. En het vult, ongelofelijk!

Na het ontbijt doe ik de lichaamszwaai oefening.

“Zoek een ruime plek om te zwaaien met je armen. Zorg dat je voeten recht naar voren wijzen. En zwaai met je armen van links naar rechts, neem ook je hoofd mee in de beweging. Ga door totdat het genoeg voor je is”.

Zo de dag beginnen voelt super goed!

Lunch

Als lunch maak ik een fruitsalade van aardbeien en druiven en appel. Heerlijk fris en knapperig.

Na de lunch vind ik het heerlijk om een wandeling te maken in de buurt. Voor wat schaduw zoek ik het bos op. Wandelen is enorm goed om je spijsvertering in gang te zetten. Afvalstoffen worden zo gemakkelijker afgevoerd door de bloedcirculatie.

IMAG0685

Namiddag snack: Bananenijs voor 2 personen

  • 4 gepelde bananen in stukjes snijden en invriezen
  • een beetje amandelmelk (genoeg om de banaan te kunnen mixen)
  • 4 abrikozen om mee te mixen
  • 2 abrikozen om te verknippen

Mix de bevroren bananen met de amandelmelk en 4 abrikozen tot een romig ijs. Knip 2 abrikozen in stukjes en meng deze onder het bananenijs. Dit is behoorlijk vullend en heel lekker! Lukt het je niet met je blender de bevroren banaan te mixen, gebruik dan wat meer amandelmelk. Smullen! (De abrikozen kun je ook vervangen door dadels).

courgettesoep

Avondeten

Voor de avond maak ik een soepje van 1 Courgette, 1 liter groentebouillon, 1 knoflook, 1 el kokosolie. Snufje peper. Snijd de courgette in plakjes, fruit de knoflook in de kokosolie. Voeg dan groentebouillon en courgette toe. Laat 15 minuten sudderen (zachtjes koken). Voor een wat pittiger soep kun je groene curry toevoegen. Eventueel kun je de soep romiger maken door er een scheutje soja-room aan toe te voegen.

Avonddrank

In de avond is het heerlijk om citroen/munt limonade gemaakt van water, schijfjes citroen en blaadjes munt en veel ijsblokjes te drinken. Een kruidenthee vind ik zelf ook heerlijk als afsluiting van de detoxdag.

Voor ik naar bed ga doe ik nog de vlinderoefening.

“Zoek een rustige plek en ga zitten op je een mat. Zet je voeten tegen elkaar. Leg je handen over je voeten en adem door.  Strek jezelf op. Breng je aandacht naar je benen. En beweeg je benen als vleugels van een vlinder op en neer. Adem door!”

Ik nodig je uit om een detoxdag in  te plannen.