PENTAX Image Jaren geleden ging ik op vakantie naar Turkije, het werd de reis van mijn leven, zo genoot ik van de “Blue Cruise”. Met het vliegtuig op pad en daarna vanaf Bodrum met een geweldige klassieke houten zeiljacht, Turkse Gületjacht, varen over de  Egeïsche Zee.

PENTAX Image Ik ontmoette nieuwe mensen, deed spelletjes aan boord, zwom in heerlijk zout water, waardoor drijven een makkie was. En bovenal het Turkse eten bekoorde mij. Ik werd betoverd door zoveel luxe. Elke ochtend stond het ontbijt klaar, tijdens lunchtijd was er een heerlijke uitgebreide maaltijd. En rond half negen ‘ s avonds wachtte  een typisch Turkse maaltijd met vele gerechtjes. Het was een droom, zo beleefde ik het. Ik kwam totaal tot rust.  ‘S ochtends voordat de andere gasten wakker waren, dook ik het water in en liet me drijven op de golven.

 De stilte, de prachtige natuur, de rustige baaien ik werd verliefd.  Ik sliep op het dek onder de sterrenhemel  en kon het haast niet bevattten dat je zo gelukkig kan voelen. Ik voelde me één met de natuur. In dit besef kwam ik thuis…….. En ik voelde me geroepen om me in te schrijven voor de yoga docenten opleiding bij Samsara te Bilthoven. Daarna ben ik nog 2 keer op blue cruise geweest. En wellicht komen er eerdaags meer blue cruises……….Zou mijn droom uitkomen? Ik zou het heerlijk vinden om water en yoga, vakantie, te combineren. Mijn ultieme droom is yoga in een warm land te geven in vakantieperiodes.

Ondergaande zon op de Egeïsche zee

Tot rust komen