Laatst hoorde ik Jan des Bouvrie  spreken over je huis opruimen.

Zet op een mooie dag je spullen, uit je woonkamer, eens buiten neer.

En zet alleen dat terug wat je heel mooi vindt of nodig hebt of……….

Opruimen geeft ruimte.

Opruimen geeft nieuwe energie.

Opruimen geeft ook een opgeruimde geest.

Hoe zeer zijn we niet gehecht aan al onze spullen?

Wat betekenen de spullen allemaal voor je?

Een klein kind neemt graag een knuffel overal mee naar toe om zich veilig te voelen.

Waardoor voel jij je veilig?

Ik heb gemerkt dat deze vraag me brengt bij mezelf.

Toen ik luisterde naar Jan des Bouvrie moest ik denken aan het boek dat ik aan het lezen ben:

Zen en de kunst van verliefd worden.

“Besef dat je de moeite waard bent.

Steun niet op een ander om je veilig te voelen.

Vind je ware bron van veiligheid”.