Maak samen met je (klein)kind Havermoutkoekjes.

Dit recept kreeg ik van een vriendin. En wat heb ik gesmuld! Havermoutpap ik lust het niet. Maar koekjes wel en zeker deze havermoutkoekjes. Ik houd van creatief bezig zijn. Ik kijk dus wat ik nog in mijn voorraadkast heb en op de fruitschaal heb liggen en verstop dat in de plaatkoek. Succes verzekerd!

Geef je fantasie de vrije loop en maak nu zelf havermoutkoekjes. Geen mueslireep uit de winkel kan hier tegenop.

Gezonde snack!

Gezonde snack!

Nodig:

Bakblik vierkant 23 cm

Bakpapier

Ingrediënten :

175 g kokosboter

140 g golden syrup

50 g lichtbruine basterdsuiker/beetje stevia/ahorn sirup

250 g havermout

150 gram gemengde noten/ abrikozen/banaan, nootjes, rozijnen, pure chocolade. Hiermee  kun je zelf variëren.

 Bereiden:

Verwarm de oven voor op 180°C. Bekleed de bodem van een ondiep, vierkant bakblik (23 cm) met bakpapier als dit geen antiaanbaklaag heeft. Roer de kokosboter, syrup/ op een matig vuur in een middelgrote pan tot de boter is gesmolten en de suiker /stevia opgelost is. Neem de pan van het vuur en roer de havermout erdoor.

Optie: verdeel het beslag over cupcake vormpjes.

Druk het beslag in het bakblik. Bak de koek 20-25 minuten tot de bovenkant goudbruin is. Laat de koek 5 minuten afkoelen in het bakblik. Maak met een mes snijlijnen voor repen of vierkanten in de nog warme koek. De havermoutkoek blijft heel als je de koek helemaal laat afkoelen in het bakblik en in de koelkast zet.

Eet smakelijk!